Jak zdobyć nowe zlecenie na Fixly?

Zarejestrowałeś się na Fixly, żeby zdobyć nowych klientów. Odpowiadasz na wiadomości, zainstalowałeś też aplikację mobilną, by być na bieżąco z kolejnymi zleceniami. Wysyłasz sporo ofert, ale tylko część z nich kończy się rozmową i zleceniem? Poniżej kilka rad, które pomogą Ci skutecznie korzystać z Fixly.

Twój pierwszy kontakt ze zlecającym to klucz do sukcesu. To co i jak napiszesz zadecyduje o tym czy zdobędziesz nowe zlecenie czy nie. Co zatem może sprawić, że nie będziesz czekać na kontakt godzinami, tylko szybko i sprawnie umówisz się na realizację usługi?

Po pierwsze: Przedstaw się

Na pewno zakładając konto na Fixly zadbałeś o to, by Twój profil wyglądał profesjonalnie – dodałeś rozbudowany opis swojej działalności i zdjęcia, pokazujące efekty Twojej pracy. To bardzo ważne, bo pomaga budować wizerunek wiarygodnego i rzetelnego wykonawcy usług. Ale nie wystarcza! To Twoja pierwsza wiadomość zadecyduje o tym czy zlecający zajrzy na Twój profil lub nie. Warto więc przedstawić się i zaprezentować potencjalnemu klientowi. Napisz jak się nazywasz i jakie masz doświadczenie w danej dziedzinie. Jeśli realizacje podobnych projektów to Twoja specjalność – nie zapomnij się tym pochwalić!

Po drugie: Pokaż, że przeczytałeś zapytanie

Żeby dodać nowe zapytanie, zlecający odpowiada na kilka prostych pytań dotyczących danej usługi. Opisuje m.in. czego potrzebuje, skąd jest i w jakim czasie zlecenie powinno zostać wykonane. Jeśli więc decydujesz się złożyć ofertę – przeczytaj dokładnie całe zapytanie. Pokaż, że zależy Ci na danym zleceniu i w swojej wiadomości odnieś się do jego treści. Jeśli masz dodatkowe pytania – świetnie! Doprecyzuj treść zapytania, ale upewnij się najpierw, że odpowiedzi nie znajdziesz w już wypełnionym formularzu.

Po trzecie: Zastanów się, zanim podasz cenę

Jeśli możesz wycenić realizację danej usługi już przy pierwszym kontakcie ze zlecającym – świetnie! Czasami jednak wycena wymagać może dokładniejszych informacji, które ustalisz w rozmowie ze zlecającym. Najważniejsze, by podana cena była prawdziwa i odzwierciedlała Twoją stawkę.

Po czwarte: Przejmij inicjatywę

Zlecający rzadko odpisują na wiadomości, na które składa się tylko nazwisko i numer telefonu wykonawcy. Jeśli chcesz zdobyć zlecenie – przejmij inicjatywę! Zaproponuj formę kontaktu, a jeśli uważasz, że szczegóły najlepiej będzie omówić telefonicznie – poproś o numer telefonu zlecającego i spytaj kiedy możesz zadzwonić.

Po piąte: Sprawdź, zanim wyślesz

Błędy popełnia prawie każdy, jednak w korespondencji z klientami nie ma na nie miejsca. Jeśli chcesz, żeby zlecający uznał Cię za profesjonalistę – sprawdź swoją wiadomość przed wysłaniem. Buduj pełne i czytelne zdania, nie zapominaj o spacjach, kropkach, odpowiedniej wielkości liter i zawsze pamiętaj, że to Ty chcesz przekonać do siebie klienta. Nie strać go z powodu kilku głupich błędów.

Klucz do sukcesu? Pierwsza wiadomość!

Pierwszy kontakt ze zlecającym ma wpływ nie tylko na to czy dostaniesz dane zlecenie, ale też jaką ocenę wystawi Ci klient po wykonaniu usługi. Warto o tym pamiętać, bo rekomendacje przekładają się na zaufanie. Im lepsze zbierzesz oceny, tym chętniej kolejni zlecający zdecydują się na powierzenie Ci kolejnych prac. „Gwiazdki” pojawią się przy Twoim profilu jak tylko zbierzesz 5 pierwszych ocen, warto więc zawsze poprosić o wystawienie oceny po wykonanej pracy.

Powodzenia!