Fachowiec z telefonem komórkowym

3 pytania, na które musisz odpowiedzieć zanim założysz fan page’a

Z Facebooka korzystają wszyscy, a jeśli ktoś nie korzysta, to prawdopodobnie po prostu nie istnieje. Czy trzeba mieć służbowe konto na Facebooku oraz czy liczba lajków na fejsie wpływa na liczbę otrzymywanych zleceń? Sprawdziliśmy to.

“Musisz być na Facebooku” – to pewnie zdanie, które usłyszałeś nie jeden raz. I jest w nim sporo prawdy, ale czy absolutnej? Z jednej strony możesz mieć pewność, że Twoi klienci są na Facebooku i korzystają z niego mniej lub bardziej aktywnie. Z drugiej – czy przy ciągłych zmianach polityki Facebooka jesteś w stanie dotrzeć do nich skutecznie za pomocą fan page’a?

Wartość lajków

Masz lub chcesz mieć konto na Facebooku i publikujesz regularnie posty? Zastanawiasz się jaką wartość mają otrzymywane przez Ciebie polubienia?

– Nie należy liczyć na to, że więcej lajków przełoży się bezpośrednio na większą liczbę zleceń. Jednak Facebook to potężne narzędzie do budowania świadomości i docierania do szerszej bazy odbiorców, także dzięki lajkom. Przykładowo, jeżeli użytkownik polubi daną stronę lub post, o jego aktywności poinformowani zostaną jego najbliżsi znajomi. Dzięki temu mogą zainteresować się Twoim profilem, a gdy już na niego przejdą, dzięki większej liczbie lajków lub jeszcze lepiej – opinii, będziesz wyglądać dla nich wiarygodniej. Możliwe, że gdy będą potrzebować pomocy w przyszłości, zwrócą się właśnie do Ciebie, bo zobaczyli Cię w mediach społecznościowych – wyjaśnia Zuza Łuszczewska.

Nie ma sukcesu bez zaangażowania

O zmianach w algorytmie Facebooka i ich wpływie na widoczność postów pisać nie będziemy, bo powstaje na ten temat mnóstwo opracowań. Dla nas ważniejsze jest pytanie: czy będąc usługodawcą można tworzyć angażujące treści w social media?

Oczywiście, że można! Świetnym przykładem jest Darek Stolarz, który pisze nie tylko o swoim programie telewizyjnym, ale pokazuje też swoją pracę “od kuchni”, wrzucając do sieci zdjęcia z warsztatu czy z montażu mebli u klientów. Robi to w miarę regularnie i rozmawia ze swoimi fanami. Nie każdy jednak ma takie możliwości i pomysły, dlatego jeśli chcesz założyć fan page’a, musisz odpowiedzieć sobie na 3 podstawowe pytania:

  1. Czy masz czas na prowadzenie fan page’a?

    Konto na Facebooku to nie tylko pisanie postów od czasu do czasu, ale też odpowiadanie na komentarze, wiadomości, czasem też promowanie istotniejszych treści. 

  2. Czy masz pomysł na oryginalne posty, które zaangażują wokół Ciebie fanów?

    W social media nie “klikają się” posty stricte reklamowe. Na fan page’a trzeba mieć pomysł, stale go rozwijać i dbać o to, by angażować ludzi, którzy dali lajka. Żeby fan page miał sens – musi żyć – a to, czy będzie zależy głównie od Ciebie.

  3. Czy jesteś pewien, że prowadzenie fan page’a będzie miało realne przełożenie na liczbę zleceń?

    Pamiętaj, że jesteś przedsiębiorcą – jeśli angażowanie się w social media nie przełoży się na Twój wynik finansowy, to znaczy, że poświęcanie im nadmiernej uwagi może być marnowaniem Twojego potencjału. 

     

Zuzanna Łuszczewska, Online Marketing Specialist
Zuza w Fixly odpowiada za online marketing, co oznacza, że wszelkie internetowe kampanie reklamowe to jej dzieło. To dzięki niej na Fixly zagląda coraz więcej użytkowników. Zanim dołączyła do zespołu była marketing managerem w Beyond.pl.

 

 

 

*

Masz pytanie do Zuzy? Napisz do nas na kontakt@fixly.pl – podpowiemy i pomożemy.