Łukasz Muraczewski

Ślęza, DolnośląskieOnline około 10 godzin temu
1 rok na Fixly Firma

Dane firmy sprawdzone w GUS

O mnie

Specjalizujemy się w budowie dróg, parkingów i kanalizacji. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie gdyż nie ma jednego przepisu który sprawdzi się w każdej sytuacji. W zależności od warstw geologicznych stosuje się różne rozwiązania technologiczne i różne warstwy o zróżnicowanych grubościach i frakcjach.
Podstawowym sprzętem bez którego nie da się budować dróg jest lekka płyta dynamiczna. Sprzęt ten służy do kontroli stopnia zagęszczenia gruntu. Skoro już mowa o zagęszczeniu podczas budowy dróg nieodłącznym sprzętem potrzebnym do odpowiedniego zagęszczenia podbudowy są walce, za właściwe technologicznie uznaje się dwa rodzaje pierwszy to walec okołkowany z wibracją służący do zagęszczenia pierwszych najtrudniejszych warstw a drugi to walec gładki wibracyjny. Nie da się jednak wykonywać warstw podbudowy bez uprzedniego korytowania w takiej sytuacji niezastąpioną maszyną jest spycharka posiadany przez nas sprzęt wyposażony jest w system niwelacji laserowej zapewniając tym samym największą dokładność podczas korytowania czy rozprowadzania warstw podbudowy. Zebrany urobek ładujemy na wywrotki i poddajemy utylizacji przekazując dokumenty BDO świadczące o legalnej utylizacji urobku.
Kolejnym istotnym do poruszenia aspektem jest technologia budowy. W zależności od tego jakie mamy możliwości finansowe lub geologiczne, zastosować można różne metody budowy. Do określenia metod należy w pierwszej kolejności ustalić jaka będzie wierzchnia warstwa naszej nawierzchni. Podczas planowania/ projektowania budowy drogi musimy odpowiedzieć sobie na kilka pytań
Budowa nowej drogi
1. Jaka będzie nawierzchnia naszej drogi (asfalt, kostka, beton, kliniec, terraway, lub może coś innego ? dlaczego to takie istotne? Otóż po pierwsze stosując takie warstwy jak asfalt, beton, czy też kostka brukowa jako warstwę separacyjną należy zastosować geotkanine i to min o wytrzymałości 21/15 kN/m w wypadku nawierzchni przepuszczalnych stosuje się geowłókniny min 200gm2 tu dla przykładu należy podać kliniec, terraway czy inne warstwy mineralno-żywiczne.
2. Na jakiej głębokości posiadamy właściwą warstwę nośną (piasek glina, kamień)? Jest to istotna kwestia z uwagi na fakt nośności gruntu. Dróg nie buduje się na ziemi niezależnie od klasy gruntu. Takie drogi delikatnie rzecz ujmując pod wpływem wody zaczynają pracować, w wyniku czego należy wykorytować grunt wybrać całą ziemię i ją zutylizować lub zastosować np. w ogrodzie jeśli ziemia się do tego nadaje. Czasami jednak dochodzi do sytuacji w których piasek pokazuje się dość szybko ale nie ma możliwości wykorytowania na potrzebną głębokość w takich sytuacjach stosuje się geokratę/ georuszt pozwalające na poprawienie wartości związanych z zagęszczeniem gruntu.
3. Kolejne i już ostatnie pytanie to czy posiadamy już wszystkie media? Dlaczego otóż szkoda było by później niszczyć nawierzchnie i już na etapie budowy drogi można wbudować przepusty, choć by dla światłowodów, gazociągów prądu wody gazu czy innych jeszcze nie planowanych przejść.
Drogi istniejące z kruszywa ale dziurawe.
Największy problem zaczyna się kiedy chcemy właściwie wykonać jakąś starą drogę która ,,tylko’’ jest dziurawa. Głównym problemem takich dróg jest nawieziona przez lata ziemia i inny brud który jest ciężko zagęszczalny. Kolejny problem to to w jaki sposób została wykonana czy to, że powstają dziury jest wynikiem dużej ilości samochodów czy pracującej podbudowy. Czarny scenariusz może być taki że kiedyś ktoś częściowo wykorytował drogę nasypał trochę gruzu na to jakiś kliniec a pod spodem dalej jest ziemia, jest to najczęstszy powód uszkodzenia dróg. W takiej sytuacji należy ściągnąć całość i poprawić to co kiedyś ktoś zepsuł. Innym powodem może być kwestia zbyt małych płytkich warstw kruszywa jest to problematyczne rozwiązanie gdyż jest tylko jedna możliwość inna niż zdjęcie całości pogłębienie koryta drogi mowa tu o zdjęciu częściowym warstw kruszywa zastosowanie georusztu/ geokraty i odtworzenia nawierzchni na nowo. Ostatnim najmniej problematycznym powodem jest fakt dużego natężenia ruchu na drodze co powoduje zużycie jej po przez eksploatacje. W takich sytuacjach wystarczy zdjąć wierzchnią warstwę do głębokości najgłębszych dziur rozprowadzenie gruszywa na nowo uzupełnienie go warstwą nowego kruszywa i odpowiednie zagęszczenie go. Po takiej pracy na taką drogę można ułożyć każdą nawierzchnię. Oczywiście prace na bieżąco monitorowane są za pomocą płyty dynamicznej w celu uniknięcia błędów wynikających ze zbyt słabego zagęszczenia.

Naszym konikiem są praca ziemna takie jak:
Drogi dojazdowe w każdej postaci
Parkingi w każdej postaci
przyłącza kanalizacyjne

Opinie o "Łukasz Muraczewski"

Opinie pochodzą od osób, które nawiązały kontakt z Wykonawcą. Mogą one dotyczyć realizacji usług, przebiegu wizyty lub interakcji z Wykonawcą.

Fixly nie weryfikuje czy opinie pochodzą od użytkowników, którzy skorzystali z danej usługi.’

Brak opinii.

Usługi świadczone przez Łukasz Muraczewski 35

Cennik

    Brak cennika

    Brak cennika

    Brak cennika