Czy musisz mieć swoją stronę internetową?

Co wykonawcom daje obecność w internecie? Czy strona internetowa to obowiązek czy jedna z możliwości promocji? Na te i kilka innych pytań odpowiedziała nam Zuzanna Łuszczewska, Online Marketing Specialist w zespole Fixly.

Różne możliwości promocji

W ostatnich latach znacznie zwiększył się wachlarz możliwości promowania własnej działalności. Tradycyjne media, takie jak prasa czy radio, zawsze wiązały się ze sporym wydatkiem. Znacznie mniej kosztowne ultoki i wizytówki oferowały za to ograniczony zasięg. Od kilku lat największą skuteczność w zdobywaniu rozgłosu i budowaniu bazy klientów gwarantuje internet.

– Internet jest dziś postrzegany jako główne źródło informacji. Coraz więcej osób, gdy czegoś nie wie lub chce łatwo znaleźć, sięga po Google. Dla wykonawców aktywność w internecie to możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, w przeciwieństwie do tradycyjnych form marketingu, możemy ich znacznie lepiej określić, sprecyzować. W sieci konkurowanie nawet z silnymi rywalami nie wymaga ponoszenia dużych nakładów finansowych ani pokonywania barier wejścia. Wystarczy odrobina czasu, zaangażowania i pomysłowości, aby zostać dostrzeżonym – radzi Zuzanna Łuszczewska.

Jak dać się znaleźć w sieci?

– Dobrym, choć nie jedynym rozwiązaniem jest stworzenie wizytówki w postaci własnej strony internetowej. Jeśli decydujemy się na taką formę promocji, powinniśmy zadbać o jej profesjonalny, estetyczny wygląd oraz jakość publikowanych treści. Warto mieć na uwadze, że zbudowanie wartościowej i przyciągającej uwagę strony może wymagać zatrudnienia firmy lub osoby która dla nas tę stronę stworzy. Co więcej, trzeba liczyć się z dalszymi kosztami związanymi jej utrzymaniem, aktualizacją i  bezpieczeństwem – wyjaśnia nasz ekspert.

Profile zawodowe

Alternatywą dla strony internetowej są dziś profile zawodowe w serwisach branżowych lub mediach społecznościowych. Dzięki popularności danej platformy oraz zapleczu technicznemu, osoba dodająca wizytówkę ma ułatwione zadanie – musi jedynie uzupełnić profil odpowiednią treścią i zdjęciami. Dodatkową korzyścią jest możliwość gromadzenia opinii użytkowników. Potwierdzają one wiarygodność wykonawcy w oczach potencjalnych klientów.

– Uzupełnieniem dla profilu na Fixly może być profil zawodowy na Facebooku. Nie jest to decyzja „albo/albo”, ponieważ dobrze przemyślane, oba kanały będą się uzupełniać i wspierać. Użytkownicy Facebooka często szukają na nim linków do stron zewnętrznych, które stanowiłyby potwierdzenie profesjonalizmu fachowca. Tym potwierdzeniem może być właśnie profil na Fixly. Należy też pamiętać, żeby wyraźnie rozdzielić życie zawodowe od prywatnego. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie dwóch oddzielnych profili. Zarówno profil na Fixly, jak i w mediach społecznościowych powinien zawierać krótki opis prowadzonej działalności oraz zdjęcia przedstawiające efekty pracy. Obok opinii to kolejne potwierdzenie profesjonalizmu w oczach potencjalnych klientów.

Bez względu na sposób, w jaki informujesz o swojej działalności, warto w publikowanej treści stosować słowa kluczowe. Dzięki nim zwiększysz swoje szanse na trafienie z ofertą do osób, które potrzebują właśnie Twojej pomocy. W ten sposób wzrośnie też prawdopodobieństwo nawiązania wartościowego kontaktu i otrzymania nowego zlecenia.

 

Zuzanna Łuszczewska, Online Marketing Specialist
Zuza w Fixly odpowiada za online marketing, co oznacza, że wszelkie internetowe kampanie reklamowe to jej dzieło. To dzięki niej na Fixly zagląda coraz więcej użytkowników. Zanim dołączyła do zespołu była marketing managerem w Beyond.pl.

 

 

*

Masz pytanie do Zuzy? Napisz do nas na kontakt@fixly.pl – podpowiemy i pomożemy 🙂