Jak NIE dostać zlecenia na Fixly?

Doskonale wiesz, jak ważne w zdobywaniu nowych zleceń jest dobre pierwsze wrażenie. Możesz jednak nie zdawać sobie do końca sprawy, że zlecenie możesz stracić jeszcze zanim nawiążesz bezpośredni kontakt z klientem. Dlaczego?

Specjalista od wszystkiego – specjalista do niczego

Jeżeli specjalizujesz się w wielu różnych dziedzinach to prawdopodobnie…nie specjalizujesz się w żadnej z nich. Takie wrażenie odniesie zdecydowana większość osób, które na Twoim profilu na Fixly czy stronie internetowej zobaczą, że robisz “wszystko”. Wąska specjalizacja jest zaletą, bo kojarzy się z profesjonalną wiedzą w danej dziedzinie. Pamiętaj więc, że więcej nie znaczy lepiej i skup się na tym, co potrafisz robić najlepiej. Jeśli podejmiesz się zlecenia z branży, na której się nie znasz, Twoje kłamstwo na pewno prędzej czy później wyjdzie na jaw – chociażby dzięki opiniom użytkowników.

Podejrzanie dużo wolnego czasu

Choć każdy z nas żyje w biegu i ceni sobie możliwość jak najszybszego załatwienia naglących spraw, zbyt duża dostępność wykonawcy może wzbudzać podejrzenia. Wywoła jedno pytanie: “z czego to może wynikać?”. Częsty wniosek jest jeden: z braku zleceń i zainteresowania ze strony innych zlecających.

Oczywiście jeśli dysponujesz większą ilością czasu, stanowi to Twoją przewagę, bo możesz poświęcić swój czas na większy projekt. Nie mów jednak klientom, że dysponujesz mnóstwem wolnego czasu. Mogą to odczytać jako desperacką potrzebę nowego zlecenia i zdecydować się na współpracę z kimś innym.

Tanio nie zawsze znaczy dobrze

Nikt nie lubi przepłacać, a niskie ceny potrafią skusić nawet najbardziej opornych konsumentów do zakupu. Jednak zaskakująco niska cena, szczególnie na rynku usług, może odstraszać zlecających. Czemu? Przy wyborze wykonawcy klienci często odrzucają najdroższą i najtańszą ofertę, jako nieadekwatne i niebudzące zaufania. Dlatego zawsze staraj się dokonać rzetelnej wyceny, by zaproponować odpowiednią i uczciwą cenę.

Opinie na wagę złota

Większość zlecających przed wyborem wykonawcy przegląda opinie na jego temat w internecie. Zadbaj więc o to, aby klienci oceniali Twoją pracę po każdej realizacji usługi. W ten sposób ułatwią podjęcie decyzji innym użytkownikom – pomogą Ci zdobyć kolejne zlecenia. Brak jakichkolwiek ocen i komentarzy wzbudza wątpliwości co do Twojej wiarygodności i może odstraszać równie mocno jak negatywne opinie.

*

Masz jakieś pytania? Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas na kontakt@fixly.pl – w końcu tworzymy ten serwis dla Ciebie! 🙂