Czy na Fixly opinie mają znaczenie? Oceny z perspektywy fachowców
Większość zlecających chce móc zobaczyć oceny o danym wykonawcy, zanim podejmą decyzję o skorzystaniu z jego usług. Dlatego dużą wagę na Fixly przykłada się do ocen na profilach. Jak to jednak wygląda z perspektywy fachowców? Czy rekomendacje na Fixly mają realny wpływ na znalezienie klienta?
Zapytaliśmy kilku fachowców działających na Fixly o opinię na temat gwiazdek i rekomendacji. Jak duże mają znaczenie? Czy pomagają w zdobywaniu zleceń? Jaką rolę odgrywają przy podczas rozmów z klientami?
Tak, zdecydowanie mają duże znaczenie – mówi Andrzej Jeski, zajmujący się usługami remontowo-wykończeniowymi – Wielu klientów, którzy do mnie dzwonią mówią mi, że czytało moje opinie. Mają bardzo pozytywną wartość.
Widać, że klienci zwracają uwagę na opinie. Czasami w rozmowie twarzą w twarz mówią, że sprawdzili moje oceny i to był powód, dla którego wybrali moje usługi, a nie czyjeś inne – dodaje Piotr Sobociński, który na co dzień zajmuje się naprawą sprzętów AGD.
Należy jednak zwrócić uwagę, że ocen nie można traktować jako jedyne kryterium wyboru fachowca. Bardzo istotne są inne elementy, jak opis profilu, zdjęcia wykonanych usług czy w także umiejętności autoprezentacji.
Oceny na pewno mają znacznie, jednak są różne grupy klientów – zauważa Wojciech Zaraj, świadczący na Fixly usługi transportowe – Dla części istotne są oceny, ale dla niektórych najważniejsza jest jednak tylko cena. Mam też opinię klienta, który zwrócił uwagę na zdjęcia samochodów, które mam we flocie i na tej podstawie podjął decyzję. Każdy klient jest inny. Kryteria są różne w zależności od osoby – dodaje.
Oceny w formie gwiazdek istnieją na Fixly od samego początku. Stanowią odpowiednik tradycyjnych rekomendacji przekazywanych pomiędzy znajomymi. W dobie Internetu coraz rzadziej odwiedza się sklepy stacjonarne, a zamiast tego dokonuje zakupu w sieci. Podobnie jest z usługami. Fachowców również szuka się w Internecie – na portalach ogłoszeniowych, mediach społecznościowych czy w serwisach takich jak Fixly. Czy Internet staje się głównym miejscem poszukiwań wykonawcy?
Jeśli chodzi o szukanie wykonawców to już się dzieje w Internecie i będzie się działo coraz częściej. Oczywiście finał poszukiwania kończy się bezpośrednią rozmową z klienta z fachowcem. Ten wykonawca, który ostatecznie wypadnie najlepiej zostaje wybrany – ocenia Sebastian Góralik, mający 15-letnie doświadczenie w branży wyrobu mebli.
Nie jest tajemnicą, że klienci nie zawsze oceniają fachowca po wykonanej pracy. W związku z tym warto przypominać klientowi o opinii, z czym zgadza się Andrzej Jaski – Rzadko się zdarza, że klient sam z siebie wstawi opinię, mimo że jest zadowolony z usługi. Trzeba jednak poprosić, przypomnieć, mrugnąć okiem.
O ocenie powiedzieć w bezpośredniej rozmowie ze zlecającym, jednak część wykonawców nie lubi tego robić. Takie osoby mogą skorzystać z przycisku “Poproś o opinię”, dostępnego w konwersacji z klientem na Fixly. Wtedy serwis przypomina zlecającemu o wystawieniu oceny.