“Mój numer telefonu to…” – jak nie zaczynać rozmowy z klientem

Kluczem do sukcesu w branży usługowej jest umiejętność odpowiedniego nawiązania kontaktu. To właśnie pierwsze wrażenie często decyduje o tym, czy potencjalny klient będzie zainteresowany sprawdzeniem Twojej oferty. Choć  współcześnie szybkość nawiązania kontaktu odgrywa istotną rolę, nie warto w pośpiechu ograniczać pierwszej wiadomości do podania numeru telefonu. Dlaczego?

Uchyl rąbka tajemnicy i daj się poznać

Odpowiednia komunikacja z klientem powinna stanowić Twoją przewagę nad konkurentami. Praktycznie każdy z nas jest dziś właścicielem smartfona. Jako formę kontaktu najczęściej wybieramy pisanie wiadomości, co umożliwiają liczne komunikatory i aplikacje. Jak powinieneś komunikować się z potencjalnymi klientami?

Pierwsze wiadomości, które wysyłasz do potencjalnych zlecających nie powinny być długie, ale treściwe. Pamiętaj, by krótko się przedstawić i odpowiedzieć jak możesz mu pomóc. Na decyzję klienta często mogą wpływać szczegóły, dlatego postaraj się jak najlepiej pokazać dlaczego warto nawiązać z Tobą współpracę. Niestety nie uda Ci się to, jeśli ograniczysz treść pierwszej wiadomości do numeru kontaktowego.

Numer telefonu to tylko liczby, które nic o Tobie nie mówią

Jeśli w odpowiedzi na zapytanie klient otrzyma od Ciebie jedynie numer telefonu, najprawdopodobniej nie dojdzie do dalszego kontaktu. Dlaczego? Ponieważ w ten sposób nie jesteś w stanie przedstawić swoich atutów. Brak treści wzbudza wiele podejrzeń i zniechęca osobę, która poszukuje fachowej pomocy. Budzi pytanie: czy naprawdę skontaktował się ze mną fachowiec?

Pamiętaj, że użytkownicy nowych technologii, a szczególnie przedstawiciele młodszego pokolenia, niechętnie telefonują w celu załatwienia swoich spraw. Jeśli Twoim celem jest rozwijanie działalności i otrzymywanie coraz większej liczby nowych zleceń, powinieneś dostosować się do współczesnego klienta. Oczywiście rozmowa telefoniczna przed spotkaniem z klientem jest jak najbardziej wskazana. Pamiętaj jednak, że najpierw klient musi dowiedzieć się, że to właśnie Ciebie szukał.