Social media to nie tylko Facebook – znasz już Instagram?

Szybki rozwój nowych technologii, a zwłaszcza urządzeń mobilnych, przyczynia się do wzrostu liczby użytkowników aplikacji. Największą popularnością cieszą się mobilne wersje serwisów społecznościowych. Jednym z najważniejszych jest Instagram.

O co chodzi w Instagramie?

Instagram to fotograficzny serwis społecznościowy, na którym możemy dzielić się zdjęciami oraz krótkimi filmikami. Liczba osób, posiadających konta na Instagramie w Polsce wynosi ok. 3 mln i nieustannie rośnie. Większość miłośników Instagrama to kobiety. Serwis cieszy się olbrzymią popularnością wśród osób w wieku od 18 do 24 lat. Choć można z niego korzystać również na komputerze, zdecydowana większość użytkowników używa wygodnej aplikacji mobilnej. Instagram daje duże pole do popisu w kwestii edycji publikowanych zdjęć – szeroki wybór efektów pozwala na urozmaicanie zamieszczanych fotografii.

Jak wykorzystać Instagram do promocji biznesu

Instagram zapewnia swoim użytkownikom bardzo duży zasięg publikowanych przez nich zdjęć i filmów. Coraz więcej znanych na całym świecie firm, a także przedsiębiorców prowadzących własną działalność odkrywa zalety obecności na Instagramie. W jaki sposób wykorzystać serwis fotograficzny do rozwijania swojego biznesu?

     – Chwalimy się! Bo Instagram to doskonałe miejsce do publikowania zdjęć pokazujących efekty zrealizowanych projektów. Rozwiązanie to jest szczególnie popularne w branży artystycznej.

     – Siła tkwi w #hashtagach! Oznaczanie słów lub wyrażeń symbolem #, ma za zadanie przyciągnąć uwagę użytkowników serwisu. Powinny to być słowa silnie związane z tym, co widnieje na zdjęciu oraz dotyczące prowadzonej działalności. W ten sposób rośnie szansa dotarcia do zainteresowanych daną tematyką osób, które po hashtagach wyszukują interesujących ich treści.

Czy to na pewno dla Ciebie?

Profil na Instagramie może stanowić ciekawe uzupełnienie dla Twojej strony internetowej czy fan page’a na Facebooku. Publikowanie ciekawych zdjęć (warto pamiętać o dobrej jakości) oraz używanie odpowiednich hashtagów może pomóc wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. Musisz jednak pamiętać, że nie każdej branży i nie każdemu biznesowi Instagram służy. Zastanów się czy jesteś w stanie na bieżąco pokazywać dobrej jakości zdjęcia efektów Twojej pracy i czy młodzi użytkownicy Instagrama to Twoi potencjalni klienci. Jeśli tak – do dzieła!