Dobry profil to podstawa sukcesu

Nie wystarczy być dobrym w swoim fachu, by otrzymywać dużo zleceń. Trzeba poświęcić trochę wysiłku także na autopromocję. Opłaca się to zwłaszcza nowym graczom na rynku, lecz – jak wiadomo – reklama przydaje się nawet tym, którzy mają już uznanie i renomę. Co ważne, kreowanie wizerunku wcale nie musi się wiązać z wydatkami!

Sztuka promocji w Internecie

Fachowcy coraz częściej posiadają własną stronę internetową lub profil na Facebooku. Pierwsza, aby miała sens, wymaga inwestycji w hosting, wykonanie projektu i pozycjonowanie. Obecność na Facebooku jest mniej skomplikowana, aby jednak profil był popularny i tętnił życiem, trzeba włożyć w niego sporo czasu.  Potrzebna jest pewna wiedza z zakresu marketingu oraz rozumienie mediów społecznościowych, aby wybić się z tłumu podobnych profili.

Profil na Fixly – Twoja internetowa wizytówka

Sposobem na stworzenie skutecznej wizytówki w sieci jest założenie profilu w serwisie Fixly. Na jednej stronie potencjalny klient znajdzie wszystkie najważniejsze informacje o Twojej działalności, m.in.: dane kontaktowe, opis, specjalizację, oferowany zakres usług, miejscowość, doświadczenie zawodowe czy fotografie wykonanych realizacji. Aby założyć profil na Fixly wystarczy zarejestrować się w serwisie i przejść do zakładki USTAWIENIA. Aby profil był jak najbardziej szczegółowy, warto skorzystać ze wszystkich dostępnych opcji.

Opinie wszystkich Twoich klientów w jednym miejscu

Nie jest tajemnicą, że ludzie szukają sprawdzonych fachowców i bardzo często kierują się opiniami innych klientów. Opinie i oceny (wyrażone w formie gwiazdek), które otrzymałeś za wcześniejsze prace są widoczne na Twoim profilu. Ważne jest dbanie o wysoką średnią ocen i dobre recenzje Twojej pracy. Pamiętaj, by po zakończeniu zlecenia, prosić klientów o wystawienie oceny. Co ważne, nie tylko tych z Fixly, ale również spoza serwisu. Umożliwia to opcja zbierania opinii. Jak to działa? Dowiesz się, czytając nasz wcześniejszy artykuł – kliknij, by przejść do artykułu.

Wzbudzić zainteresowanie klienta

Co trzeba zrobić, aby profil był atrakcyjny? Przede wszystkim zadbać o jakość zdjęć, które rzucają się w oczy jako pierwsze. Należy też przyłożyć dużą wagę do opisu. Powinien być konkretny, ciekawy i – oczywiście – pozbawiony błędów. Na końcu warto poświęcić parę minut na sprawdzenie, czy zaznaczone zostały wszystkie kategorie wykonywanych usług. Dzięki temu nie ominie Cię żadne potencjalne nowe zlecenie.

Gotowy profil możesz udostępnić na Facebooku lub wysłać za pomocą Messengera. Od wyglądu i szczegółowości profilu może zależeć liczba pozyskanych zleceń. Dlatego nie warto lekceważyć tego tematu!