7 kroków do zbudowania wizerunku fachowca w sieci
Zdawkowe ogłoszenia lub polecenia od znajomych. Kiedyś tylko na tym mogły opierać się osoby poszukujący fachowca. Sytuacja się zmieniła, kiedy nastał czas Internetu. Poszukiwanie informacji zaczyna się najczęściej w sieci. Nie inaczej jest z szukaniem usługodawców. Aby się wyróżnić, a co za tym idzie, dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto zadbać o wizerunek w Internecie. Oto 7 porad, jak się za to zabrać.
Pokaż się
„Jak cię widzą, tak cię piszą” – głosi dobrze znane przysłowie. Chcemy czy nie, coś w tym jest! Zdecydowanie więcej klientów wybierze usługodawcę, który nie ukrywa swojej twarzy. O wizerunek w Internecie zacznij dbać od zrobienia przynajmniej jednego profesjonalnego zdjęcia, którego będziesz używać w celach biznesowych. Najlepiej zamówić je u fotografa. W ostateczności można poprosić kogoś z rodziny lub znajomych, kto dysponuje przyzwoitym sprzętem i ma zmysł fotograficzny. Zdjęcie z wakacji nie będzie świadczyło na Twoją korzyść, a jego brak także nie wzbudzi zaufania.
Przygotuj zachęcający opis
Oprócz zdjęcia o Twoim profesjonalizmie świadczyć będzie także opis działalności. Zrobiony niedbale lub z błędami zmniejszy szanse na pozyskanie zleceń. Warto zatem dokładnie przemyśleć, co warto zakomunikować potencjalnym klientom. Napisz, czym możesz się pochwalić, co potrafisz, jakie masz uprawnienia, jakie udane realizacje wykonałeś w przeszłości. Pisz konkretnie i zwięźle, unikając sformułowań, które nic sobą nie wnoszą. Zadbaj też o odpowiedni podział tekstu na akapity – to zdecydowanie ułatwi czytanie!
Załóż wizytówkę
Kiedy masz już zdjęcie i opis, nic nie stoi na przeszkodzie, by założyć internetową wizytówkę. Może to być strona internetowa, lecz pamiętaj, że to wymaga inwestycji w robociznę, hosting i domenę, a następnie pozycjonowanie. Profil na Fixly jest alternatywą lub uzupełnieniem własnej strony WWW. Umożliwia zamieszczenie wszystkich najważniejszych informacji o swojej działalności w jednym miejscu.
Proś o oceny
Lajki, łapki, gwiazdki – oceny od innych użytkowników są kluczem, którym kierują się klienci w Internecie. Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe staraj się dbać o oceny od zadowolonych klientów. Dobrze wpłyną nie tylko na wizerunek w Internecie, ale także mogą przesądzić o tym, że zostaniesz wybrany i zdobędziesz zlecenie. Na Fixly przygotowaliśmy system, by ułatwić Ci zbieranie ocen.
Dokumentuj realizacje
Nie mniej ważne od ocen są materiały, które możesz dostarczyć szukającym samemu. Chodzi o zdjęcia wykonanych realizacji. Przemówią one do wyobraźni klientów lepiej niż tysiąc słów. Jeśli galeria będzie często uzupełniana, pokaże też, że nie brakuje Ci zleceń. Przełoży się to na wzrost Twojej wiarygodności.
Pomyśl o social media
Jeśli chcesz zaistnieć w sieci jeszcze mocniej pomyśl o prowadzeniu profili w mediach społecznościowych. Profil na Facebooku, zdjęcia na Instagramie, może własny blog lub kanał YouTube? Social media dają spore możliwości autopromocji. Jeśli masz dość wolnego czasu i nie brak Ci kreatywności, to czemu nie spróbować? Pilnuj jednego: jeśli już zakładasz profil w dowolnym serwisie – dbaj o jego regularne aktualizowanie. Firmowy profil, na którym od roku nie ma śladu życia tylko zniechęci potencjalnych klientów.
Sprawdzaj, co o Tobie piszą
Nie wszystkie opinie wystawione w sieci są sprawiedliwe. Nie zawsze warto się nimi przejmować. Ale powinieneś wiedzieć, co i gdzie pojawia się na temat Twojej działalności. Dlatego warto, co jakiś czas wpisać własne nazwisko lub nazwę firmy w wyszukiwarkę, by sprawdzić, w jakim stanie jest Twój wizerunek w Internecie.